Gün 0

burs öneri metni nasıl yazılır?.. day 0

Günlerden kapkaranlık bir yeni ay günüydü; hava garip bir şekilde ılıktı; yeni dönem başlamıştı; içimdeki uyuşuk tatil canavarı yerini dünyayı ele geçiricem diyen tekinsiz  alter egoya bırakmıştı; psikanaliz kitaplarını kütüphaneye geri götürmemek için hamle yapmak üzereydim; öte yandan annem hangi dün ders verdiğimi telefonda pek iyi dinlememişti; bazı arkadaşlarım kış tatili için Türkiye’ye gelip gelmeyeceğimi merak etti, oysa önceki gün 41 kişilik sınıfa merhaba, çok pis not kırarım ama yoklama almıyorum, sadece ansızın makale yazdırıyorum, demiştim, akşam yemeği yerine de sarmısak ve tarhana çorbası diyetine başlamıştım ki bu aralar yemekle vakit kaybetmeyeyim; judo mu karate mi öğrensem diye düşünüyordum yolda yürürken  -ama bileklerim zayıftı, önce bağlantı noktalarını destekleyeyim sonra aikido; o sırada bir blogda kadınlara toplu tecavüz eden erkek “toplulukçuklarının” haberi güncelleniyordu, birkaç gün sonra internet korsanlığıyla suçlanan genç bir bilişimli intihar edecekti; bazılarımız için halen akşam nerede yemek yiyecekleri daha önemliydi… ve danışmanım “benim projem valla çok önemli, kimse yapmadı daha önce” dışında anlamlı ifadeler kullandığın bir taslak burs başvuru metni varsa elinde, görmek istiyorum, demişti birkaç gün önce. Sonuçta ben de kendi küçük dünyamda yaşıyorum. Küçük ama derin, o yüzden “sanırım var, öyle bir şey getirebilirim” dedim.

Görüşmemizde yöntem olarak da Zizek!’in “ben yazmıyorum ki, mütemadiyen not alıyorum, sonra bi bakmışım, o notlar kitap olmuş” yaklaşımını kullanmama karar verdik.

var yorum?

