para, bozuk para

Bir umut verici bir de utanç verici, iki haberim var kendime.

1. Dün akşamüstü danışmanıma gönderdiğim taslak metin, bugün öğlen bana geri döndü. Eyvah dedim, o kadar ucuz bir metin olmuş ki hızlıca gerisin geriye geldi. Yok galiba, öyle değilmiş; düzeltmeler beni bekler ve Türkiye’de olsaydım muhtemelen en az 2 hafta bekleyip en sonunda alacağım eleştirileri ekspres ama üstünkörü olmadan almış bulunuyorum.

2. Öğlen yemek aldıktan sonra kasada cüzdanımdan düşen 1 cent’i eğilip almadım. Neden? Çünkü arkamda, sırada bekleyen yaşını almış profesörü bekletmekten çekindim.  Kaldı ki, 1 cent’in derdine düşen kişi imajı vermek istemedim. Ama o profesör arkamdan seslenip, yerden aldığı 1 cent’i bana uzattı. ‘Sizin bu galiba?’ Bir sıcaklık çarptı sanki yüzüme,  bir çöl sıcağı, zebaniler, lavlar filan.

Giden geri geliyor arkadaş, hem de hemen. Pişt, karma, sen misin o, pişt? Yazdıklarım da böyle geri döner mi?

2 thoughts on “para, bozuk para

  1. 10 kuruşun kendimce hesabını yaptığım zamanları, o zamanları ne çabuk unuttuğumu, paramı ve zamanımı çalanlar olduğu kadar paramı ve zamanımı geri kazandıranların yakınında olduğumu hatırlattı.. off ne çok şey hatırlattı. bazen paranın olmadığı bir ütopya düşlemek istiyorum

  2. Yorumu hemen almak burada alkışladığımız hareketlerden evet! Ama ben amcanın parayı uzatmasının seni duygulandırmasına takıldım. O yüzüne çarpan sıcaklığı çok iyi biliyorum.

    Azla yetinmeye pek fena mı alıştık böyle küçücük yardımlaşmalar ya da azıcık zorlarsan dayanışmalar lavlar getiriyor?

var yorum?

