Çayirova’da yolumu nasil buldum

Eldeki imkanlarla ancak bu kadar:


20140301-124454.jpg

Dahil oldugum bir arastirma projesi, mekan, cinsiyet rolleri ve is dunyasini birarada dusunmemizi sagliyor ve en umulmadik yerlerde guclu ve ya tumuyle kendiyle basbasa, yalniz kadinlarla ya da yakin cevresindeki destek sayesinde gemisi az cok sakin sularda yuzen kadinlarla karsilasmamizi mumkun kiliyor. Birinci ture “may the force be with you”, “senin yaninda Jedi ne ki, Saruman ne ki”, ikinci ture de “tesekkurler” diyor, yolumuza devam ediyoruz.
Sanirim bu arastirmaya dahil oldugumdan beri cesitli asamalardan geciyoruz: 1.asama saskinlik ve ne oluyoruz’u anlamakti. 2.asamada artik alistik ve hee tamam ben biliyorum bu hikayeyi diyerek kategoriler olusmaya basladi.3.asama kucuk capta da olsa travmatik hikayelerin biriktigi, sinirlerin bozuldugu bir asama. Iste yukaridaki harita da 3.asamadan bir iz. Gorusme yapmak uzere gittigim Gebze dolaylarinda, Çayirova ve Darica adinda iki ayri ilceye gitmem gerektigini farkettim. Once yolumu Çayirova’nin tepelerinde bulmam gerekti. Haritada gorunen cami ve cemevi aslinda ayri yerler, fakat sordugum cemevini pek kimse bilmezken Hz. Ali Camii diye bir cami vardi. Ikisi sa epeyce yakindi. Bu konuda beni aydinlatacak arkadaslar, kulagim sizde. Ote yandan, tepe mahallelerin birinde, pek kimsenin bilmedigi Cemevi noktasindan ayaklarimi asagi birakinca merkezi bir noktaya varirim saniyordum. Bu, o kadar kolay olmadi.

Bu çizimde ilginç olabilecek noktalar:
Siyahlar karayolu.
Ok isaretleri trafigin yonunu anlatiyor.
Kirmizilar yol arayisimda manevi destek veren kilit noktalar.
1,2,3,4 ve 5.noktalar sirayla minibus beklememi soyledikleri yerler.
Park ile çig kofte dukkani/duraginin buyuklugu asagi yukari ayni
.

1.noktadan araç geçmiyordu, az kalsin yuruyerek bir yere varirim’a baglayacaktim. Baktim ki, komur kokusu yogunlasti, zehirlenmemek adina 2 no.daki bakkala yurudum.
2.noktadaki bakkal asagi koseye yurumemi, asagiya giden araclara binmemi ogutledi.
3.noktadaki pastane, yukari yurumemi, asagiya dogru giden araclarin yukaridan gelecegini soyledi. Çay iç, dedi, ama acelem vardi. Bir sure sonra geçen bos bir minibusun soforu karsi yone gecip, çig koftecinin orada beklememi, E-5 yonune giden araclarin orada durdugunu belirtti, halime guldu. Ben daha cok guldum.
4.noktadaki çig koftecinin onundeki genc erkek nufus beklesiyordu, ama minibus bekleyen bir bendim. Nihayet, burasi durak mi diye sordum, duvari isaret ettiler, onun karsisindaki duragi bulmami ogutlediler. Duvarin tepesinde, ote yaninda okul var, bana biraz Seyranbaglari’ni (Ankara) hatirlatan bu imar seklinden uzaklasmak icin can atarak, duraga kostum.
5.noktada nihayet bir minibuse binip, otoyola indim, ama bunun icin once tepedeki mahalleleri guzelce bir dolasmamiz gerekti. Otoyola varinca karsi istikamete gecip, Darica yollarina girdim ki bu da baska haritanin konusu…

var yorum?

