mesafe

Q: Do you listen to your head or your heart?
A: Head. It’s closer to my ears.

Yukarıda da belirtildiği gibi gözden ırak olan gönülden de ırak; kulaktan ırak olan bellekten de ırak olur (bunun üstüne bir tez yazsam sayfalar olur; ki yazıyorum.) Bu soru/cevap ikilisini “hangi hayvansınız?” gibi bir test cevaplarken gördüm; hemen hayra yordum. İkili ilişkilerde kafanın ve kulakların hasar görmemesinin öneminden tutun milliyetçi duyguların güvenli bir mesafeden yeşerdiği kalbimize dek çeşitli konularda kilit bir soru. Herkes sormalı (normatif ve reklamcı tutum).

Testin özgün linkini hatırlamıyorum, ama soru rasyonalitenin çemberinden geçmiş, kelleyi kurtarmanın önemini görmüş bireyin varoluşçu tınılarını taşıyor hem soru hem cevap, değil mi? (cevap evet olacak). Kalbini dinleyene hayatta sürekli bir ritim ve gerilim garantisi var. Her zaman uzak ve zor yol faydalı değil. Kafası ve kulaklarıyla dinleyen, algılayan, düşünen, karar veren hayvan ise ya kedidir ya tilkidir ya baykuştur. Kedi uyurken düşünür. Tilki ayrıca kuyruğuyla da düşünür. Ama baykuş -mitolojiden de tanıyoruz -akıl kuşanmış bir figürün hayvanıdır; başkaları körelirken o gece görür. Gerisini siz düşünün. Tahmin edeceğim gibi, baykuş oldum teste göre. Egoma büyük servis yapıldı. 3 dil bilen ama halen bir minik tereyağı veya zeytin ezmesi kutusunu açamayan bünyeme büyük teşvik.

Bunu ne diye not alıyorum? Yapısal bir ikiliğin uçlarını (akıl mı duygu mu, reason or emotion?) çerçeveleyip soran bu tür soruları görünce şaşırmamak için. Çoktan seçmeli sorulunca mecburen bir yanıt veriliyor; ama what if I listen to my gut feelings?  Ya da: Her ev en az iki odalı olmak zorunda değil.

var yorum?

