geçmişte geçirilen bir gün

Arşivlerden arama-tarama çalışmalarına mizacen bayılmıyorum, ya hazinenin dışındaki şaşkın Ali Baba’nın durumu gibi kapı duvar, ya da Varyemez Amca’nın çil çil altın havuzundaymış gibi, hem yüzmek hem boğazına kaçan küçük bir çil altın yüzünden boğulup gitmek söz konusu. Bugün itibariyle fiilen sıralı bir taramaya giriştim; ne aradığımı bildiğimi zannediyorum, ve tabii ki çok yanılıyorum; çünkü ancak oraya yazılmayanı fark edince bir şey bulmaya başlayacağım… derken iki adam durmuş beni seyrediyor:

Sanat Çevresi, 53

-Neye gülüyorsun Murtaza?
-Şuradaki kıza yahu, gelmiş musiki midir velvele midir artık bilemem, bir mevzuda kağıtlarla hasbihale girişmiş, Osman Hamdi Beyciğim, amma sanat dediğin boyayla olur.
-Hmm, öyle deme Murtazacığım, bir bildiği vardır, velvele de toplum içindir.
-Oturduğun yerden konuşuyorsun, Osman Hamdi.

var yorum?

