notlar da hazır mı?

karla buzla kartopuyla geçen acayip bir hafta, bol tesadüflü ve olaylı. acı ve tatlı haberler ardarda geldi, geçen bir-iki haftada alanda harcadığım dakikalar, cebime attığım tesadüfler sayesinde aynı anda alan ve kuram iliklerime işlemeye başladı. aylarca alan çalışması adı altında eteğime yapışan terslikler/eziyetler sayesinde ciyak! diye bağırasım gelirdi, şimdi hiç duymadığım yeni bir şarkı çıkacakmış gibi geliyor ağzımdan. sanki notlarımı bu hafta ben tutmadım, bir başkası yazdı, şimdi de adeta beni bir eşikten atlatıyor. hep o atlayış, sarsıntı biterse esas derdimi yazıya dökebilirim gibi geliyordu, ama acele de etmem hemen bir şey söylemem gerekiyor gibi de geliyordu ve fakat ne gördüğümü anlamıyordum. halen de tam anlamıyorum ama bir ipucu var. bu gördüğüm, not aldığım gerçekten bir başkasının “duyarlı olduğu şeylerin onayı mı”, benden “duymak” istediği mi, doğru yere mi bakıyorum, gözümde büyütüyor muyum yoksa çok mu uzaktan bakıyorum diye sorgulamaktan fenalık gelmişti; e ama ta tezin belkemiğini oluştururken siyasal alan öyle kulağa hoş gelenle ilgilenmiyor diye alıntılara sarılan bendim! hop geri sar. bir daha oku. üstelik yazmak da öyle bir şey değilmiş, birisi duysun, geçer not versin, sıradan bulmadı diye önem verip evindeki büyük davete çağırsın diye yazılmıyor, yaşamanın zehrini atmak, adaletli olmaya uğraşmak, ihtişamlı bir dünyaya yaraşır nefes almak için, keçi gibi inatla yürür gibi yazılıyormuş hakikaten… yeni bir şeyle karşılaşmanın şerefine yazılıyormuş. tuhaf şey.

var yorum?

