para-zaman denklemi

Günlerden cumartesi. Aynı güne üç toplantı sıkıştırdım, içimden (iyimser) bir ses diyor ki: yaparsın, yaparsın… İçimden (kötümser) bir ses de diyor ki: yaparsan bana da haber ver, dördüncü sıraya ben talibim. Tabii ki uzuyor, tabii ki zaman yetişmiyor (bazen zamanımın yetişmemeye başlaması paramın artacağına dair bir işaret midir acaba diye düşünüyorum; çünkü gözlemlerimizde gördük ki parası olanın zamanı yok, zamanı olanın da parası yok, bazen parası olanın neşesi de yok, ama o ayrı bir başlığın konusu.). Ben de kervan yolda düzülür, diyerek hemen son dakika planları yapıyor ve hızlı bir manevrayla şehrin göbeğine gitmeye yola çıkmışken aniden Bakırköy’e gidiyorum.

Deniz müthiş dalgalı, gemi bir o yana bir bu yana sallıyor. Ama hayallerim sütliman, Bakırköy sahil şeridinde bir yürüyüş yapacağım, biraz çerez alacağım, biraz fotoğraf çekeceğim, haftasonu tatil havası için durup dururken açılmış bir saat aralığı en iyi şekilde kullanıp sonraki toplantıya yetişeceğim.

Deniz otobüsünde bir kadının yanına oturuyorum. Montunu kimse oturmasın der gibi yan koltuğa koymuş, acaba engelli çocuğundan dolayı mı? Sadece bir düşünce. Oğlunu (?) hişş tamam aa diyerek düşük yoğunluklu sakinleştiriyor, susturuyor. Ben rahatsız olmadım, acaba bu koltuğa başkası otursa rahatsız olur muydu? Sadece bir düşünce. Konuşma bozukluğu varmış biraz çocuğun. Ama belli ki sesleri gayet özenerek, ısrarla çıkarıyor. Tabii ki yüksek sesle çıkarıyor. Zor çıkan (çıkarılan) seslerin yüksek perdeden çıkması bana çok doğal geliyor. Hayatı boyunca yıllarca bir tek kendine ait kelime bulmamış, kullanmamış insanlar var mesela, bir gün bağırmaya başlıyorlar, çünkü zamanları daralıyor (muhtemelen paralarından bağımsız bir değişken olarak artık) ve o ses çıkacak. Bu yan koltuktaki arkadaş da başka çeşit engellenmiş işte, onun dışında deniz üstünde olmaktan mutlu gibi. Beni bile sallayan dalga onu es geçiyor muhtemelen.

Bir abi var (ki muhtemelen benzer diğer abiler gibi, beni görse abla diyecek, hahhahaaaa..), telefonda vır vır vır vır vır vır (bak halen bitmedi) konuşuyor, bağıra bağıra.

Ben o gece on bin alabilirdim ağbi, Kuran çarpsın… Abi tamam işte kumar oynadım, kaybettim, kazanınca geri ödiycem borcumu… borç ya borç tamam… abi kumar işte…. Yok, şimdi Bakırköy’e geçiyorum, işim var, …abiyle buluşucaz… yok yok o öyle değildir, Üsküdar çocuuu o… Hııı, yaa…

Gecede on bin kazanabilen bir minik abi. Kuran çarpsın, dediği zaman tükürükler saçarak kahkaha atmak geliyor içimden az kalsın gerçek olacaktı, ama ya deniz tanrılarının gücüne giderse? Bir çatal dürtmesi yeter bizim deniz otobüsünü fır döndürmeye. Sonra aklıma, bana da poker öğretin diye rica ettiğim arkadaşlarım geliyor. Bilsem belki ben de gecede on bini fırt diye kazanıcam, sonra da fırt diye kaybedicem… Vay be. Demek ki bende o kaybetme ışığını görmediler ki öğretmediler. Bu minik abideki ışık bende yok. Gecede on binin kenarından dönebiliyor o ve bu konuyu 15-20 dakika boyunca durmadan konuşabiliyor. Kumara kumar da diyor bu arada, abiyi eksik anlamayın, ne yaptığını biliyor. Ama çok boş konuşuyor ve yüksek sesli konuşuyor. Vır vır vır… Yanımdaki kadın, engellenmiş çocuğun muhtemelen akrabası olan kadın, öflüyor poflüyor, adam kalkıp önden önden çıkış kapısının yolunu tutunca da tipine saydırıyor, saygısız diyor, uğursuz diyor. Kadın haklı beyler. Abi on binin köşesinden dönmüş hanımlar…Belki de o sekerek çıkışa ilerleyen bir bacağını zamanı gelince (ve para sıkışınca) kurşunlayacaklar. Para yoksa zaman var, zaman da darsa kurşun var. Ama sesi çok çirkin gerçekten, çıkarken hiç zorlanmamış,kısılmamış, engellenmemiş gibi, çıkmanın değerini bilmeyen, dikkatsiz bir ses. Hiç sesi kısılmamış insanların sesine güvenilir mi, gecede on binleri kazansalar daa da kazanmasalar da… ?

var yorum?

