dikkat: bu bir reklamdır!

Banka nedir? Banka, yatırmayanın cehennemidir. Değer skalasına konulduğunuz, hesap hareketlerinin büyüklüğüne göre hizmet gördüğünüz bir yerdir. Fakirseniz korkulu, sıkıcı bir rüya, zenginseniz hesap düzleminde “kayak” yapmanın yoludur. Müşteriye sunulabilir şeyler yapıyorsanız, beyaz takımınız ve elinizden ikide bir düşürdüğünüz telefonunuzla fazla vakit kaybetmediğiniz bir yerdir. Banka müşteri dünyasında şahane bir yerdir.

Eğer ne fakir ne zenginseniz, yalnızca arada derede biriyseniz ama hesabınız tombul değilse, banka size zayıf bakar, dudak büker, burun kıvırır, pandik atar. Zaman sizin için sakız gibi uzayan bir şey olur. Lütfen şikayetçi olmayın. 45 dakika sadece bir soru sormak için bekleyin. Aslında o sorunun yeri telefon şubesidir ki o da ayrı vakit kaybıdır, kulak işkencesidir. Ama hesabınız tombul olmadığı için vaktiniz de kulağınız da değerli değildir. Elma hesabına armutlar yattı mı, yatsın mı, nasıl yapalım, sormak için patates olun orada, şubede. Halbuki bu tür para hareketini Paypal (git o zaman Paypal sevsin seni! Deforl hayın! dediğinizi duyar gibiyim.) bile ayrı hesap açmadan yapabilmektedir, ama bankanız niyeyse yapamamaktadır. Küresel ekonominin şahane ortamını konuşmaktan diller kaktüse dönmüş, helak olmuştur ama kat’i surette siz bekleyin. Acaba hesabınız tombul olsa bu bekleyiş biter miydi?

Bankada yatırım işlemi yürüten herkese (aka.adam + tayyörlü iki kadın) banka çalışanları (aka. kadın) teker teker hoşgeldiniz, nasılsınız inşallah demektedir. Ben de iyiydim şubeye girmeden önce. Bazılarının elinde sıra numarası var mı bakamadan daha, sıraları gelir. 1 dk.

“Herkes geliyor gidiyor benim sıram halen gelmedi” diye soran bir adamın yüzüne bakmayan vezne: ” ivt…bilem… onu… sistm veryor onu…” demekte ve önündeki işe bakmaktadır. İki emekli kadın durumu sitem olmadan, büyüsüz gerçekçilikle açıklar: “Beyefendi her banka böyle, kartların da öncelikli olanı var, bizim kartlarımız değersiz o yüzden bir saat bekleriz”. Adam da emekli ironisine kapılır: “O zaman ben de paramı çeker, hesabımı kapatırım, beni sevecek bir banka bulurum.” N’olur gitme! Bankanın da çok umrundaydı…

45 dk. sonra: Sıra bana geldiğinde, bankanın güvenlik görevlisinin işaret ettiği bankoda bana “acaba neden burada duruyorsun” bakışı atan bir görevli vardır. Köşe kapmaca başlasın! Numaramı gören bankodaki bankacı az sonra dondurmacıdaki öğle arasını düşünmekte, yeterince odaklanamamaktadır. Oysa ben onun benimle ilgilenme olasılığını sevdim! Veznedeki vantrolog hanım, a ben ödeme almıyorum, sadece yönlendiriyorum, sizi en dipteki masaya aktarıyorum, der. En dipteki masada başkasının işlemi görülmektedir o arada. “Hanımefendi buraya gönderiyorsunuz ama dolu?!” diyerek zavallı sıra numaramı havada bir teslim bayrağı gibi sallayan benim. İşte o benim! Halihazırda hizmet alan müşteriyi beklerken falsettolar / kontratenorlar hakkında bir 5 sayfa daha okuyan da benim: aslında kadınları din kurumundan dışlayan bir toplumun kilisede şarkı söyletmek için güzel sesli insan bulamayıp oğlan çocuklarının hayalarını ezme yöntemleri hakkında bilgi ediniyorum, hadım konseptini okuyarak ufkum tazeleniyor, kaybettiğim zamanı kazanmaya çalışıyorum. O esnada müşteri kalkıyor ve sıradan başkasını çağırıyorlar!

Hop! Bir saniye! Benimle ilgilenecek misiniz?

Ne vardı ki sizin?! Ha tamam… Bir yandan armut hesabınızdan konuşurken bir yandan düşünürsünüz, acaba daha çok armudum olsaydı, başka bir hayata dahil olsaydım, hesabım cıvıl cıvıl olsaydı, birkaç yıl sonra borç harç yaşayan bir doktora öğrencisi değil de, bir girişimci olarak bir şubeye girseydim, vaktime değer verirler miydi? Acaba müşteri temsilcisi “vaktimi de boşuna aldın, lütfen artık gider misin, aa yaparsın dedim o harcamaları, neden olmasın, onu bankaya değil alışveriş yaptığınız siteye sorun, banka kartınız açıktır” diyip sıranızı savarken telefonunu kontrol etmeye döner mi?

Velhasılı, paranız çoksa kesin bankaya gidin: zemini ayağınızın altından uçuruyorlar sanırım!

var yorum?

